I dette gratis online møde med Lars Nielsen fra FamilieSOS, taler vi om jeres familiesituation for at afgøre, om udfordringerne kan løses gennem et 12-ugers forløb hos FamilieSOS.
I løbet af de 12 uger arbejdes der sammen mod nye løsninger, der tilpasses jeres familie, herunder:
FamilieSOS kan hjælpe dig/jer med at styrke forældrekompetencerne og skabe en tryggere familiedynamik.
I mange hjem med børn med diagnoser kan en af de primære årsager til konflikter være "High Arousal", som opstår på grund af en stresset dagligdag og tilgange til barnet.
Få ny læring og bevidsthed som forældre om tilgange, der nedtoner stressen hos barnet.
Indblik i og bevidsthed om vores ”impact” som forældre i relationen med vores børn. Arbejde med nye indsigter i modulet, via video, tekst, samt personlige skriveøvelser og ugentlige videoopkald.
En forøget bevidsthed som forældre omkring nervesystemet, samt "Low Arousal" . Viden og strategier til forandring, der hurtigt opjusterer livskvaliteten hos barnet og derved trivsel i hele familien.
Mange familier oplever, at deres barn er meget svær at aktivere samt motivere grundet bl.a. P.D.A. profil, i tilknytning til andre diagnoser, såsom autisme eller ADHD.
Kigge ind bag ”krav afvisningens natur”, samt de relationelle kodninger og frygt baserede handlinger, der ligger i afvisningerne. Arbejde med nye indsigter i modulet, via video, tekst, samt personlige skriveøvelser og ugentlige videoopkald.
En klar bevidsthed om følelserne og " stressen" bag ved handlingerne. Strategier og læring om, hvordan man ”åbner” op til barnet.
I de fleste familier med barn/børn der har udfordringer eller diagnoser, ligger der ofte ubehandlede traumer, samt et negativt selvbillede i forbindelse med interaktionen i familien.
Der vil blive arbejdet med det individuelle (personlige) selvbillede i familien, samt de familiære strukturer der ofte er en ”blind vinkel” på.
Arbejde med nye indsigter i modulet, via video, tekst, samt personlige skriveøvelser og ugentlige videoopkald.
Bevidstheden om eget selvbillede/arbejdet med dette, og arbejdet med eventuelle traumer på tværs af familien, er essentielt for videre vækst ind i trivsel for barnet og familien.
Mange børn med diagnoser, har store udfordringer med at udtrykke deres følelsesliv og tanker verbalt, og bliver yderligere hæmmet deraf. Kan føre til udadreagerende adfærd.
At man som forældre hjælper sit barn med at sætte ord på det indre følelsesliv. Dette ved at støtte via mentalisering. Strategier samt teknikker øves og læres.
Arbejde med nye indsigter i modulet, via video, tekst, samt personlige skriveøvelser og ugentlige videoopkald.
Via læring om mentalisering, og dets store positive output for barnets følelsesliv og livskvalitet, får man et barn der ofte tager kvantespring i positiv retning i henhold til trivsel.
Mange børn og unge med diagnoser, har store udfordringer med at strukturere deres indre og ydre verden. Dette grunder deres ofte nedsatte eksekutiv funktioner, sanseapperat samt senmodning.
Kan føre til udadreagerende adfærd grundet afmagt.
Få redskaber og bevidsthed i modulet, om strategier til at afhjælpe og løse det "indre kaos" dit barn ofte gennemlever dagligt. Dette via nyt pædagogisk udsyn (KRAP) og tilgange samt strategier og struktur i hverdagen.
Arbejde med nye indsigter i modulet, via video, tekst, samt personlige skriveøvelser og ugentlige videoopkald.
Ved fornyet viden og bevidsthed som forældre, på strukturer og forventningsafstemning samt latenstid, vil man hurtigere kunne justere i hverdagen, og derved "stress-reducere" ind i barnets nervesystem.
Ofte føles forældrerollen opslidende og stressende i hverdagen, hvor man ikke får ladet ordentlig op til at være den udgave af sig selv, man ønsker som forældre.
At få perspektivet tilbage om nødvendigheden af selvkærlighed, for at kunne give til andre. Oplevelse af overskud via nye indsigter og tankemønstre.
"Nemo dat quod non habet"(Sam Horace). - "Ingen kan give det, de selv ikke har".
Arbejde med nye indsigter i modulet, via video, tekst, samt personlige skriveøvelser og ugentlige videoopkald.
Med et fornyet og selvkærligt udsyn, samt teoretisk og praktisk forståelse af vigtigheden af dette, vil ”mindsettet” omkring forældrerollen ændre sig kærligt og positivt.
Derved samspillet med barnet, på vej mod kærlig forandring..